zaterdag, juli 29, 2006

De oma's en opa's


Afgelopen week was het weer feest, want de oma's en opa's zijn geweest om op te passen. Mijn zwangerschapsverlof en Remco's vakantie zijn voorbij en dus kwamen oma Nel en opa Bert maandag en oma Trudi en opa Kees dinsdag en donderdag oppassen. De afgelopen weken hadden ze ook al wel eens opgepast, maar nu zijn het weer hele dagen en alle 3 de kinderen zijn op dit moment thuis i.v.m. de schoolvakantie. Marit en Jesper zijn al door het dolle heen als ze de voordeursleutel in het slot horen en Finn lacht voluit als ze boven hem gebogen staan om te zien hoeveel hij al weer is gegroeid. Na een kusje wordt ik vrolijk uitgezwaaid en kan ik met een gerust hart naar mijn werk. Marit is van de oma's (want zij beredeneert dat meisjes bij mama's en oma's horen en jongens bij papa's en opa's) en Jesper schiet als een hazewindhond naar de opa's. Alleen nu is Finn er ook en dus moet de aandacht gedeeld worden, want slapen mag dan wel een grote hobby van onze kleine man zijn, maar zijn liefde gaat ook duidelijk door de maag en dus meld hij zich elke 4 uur voor een fles van minimaal 200 ml! Marit en Jesper weten al dat iedere oma en opa een eigen specialiteit heeft: Oma Trudi zingt de hele dag en dus is er een ruim muzikaal repertoir in huize Koppers. Verder mogen ze oma Trudi ook helpen in het huishouden en dat vinden ze nu nog helemaal geweldig (over 10 jaar zal daar wel de lol van af zijn). Opa Bert wordt om de beurt geclaimd voor een rondje op de nek in draf door de kamer, het liefst wordt er onderhandeld voor een extra rondje. Opa Kees is veel in de tuin en ook daar kun je zo lekker helpen en als het erg warm is lekker met water spelen. Oma Nel is erg creatief en aan het eind van de dag staan er verschillende knutselwerkjes op het dressoir te pronken. Genoeg leuke dingen dus om de dag mee te vullen. Verder zijn Marit en Jesper ook graag buiten om Max uit te laten, om te fietsen en/of in het speeltuintje te spelen en daar hebben de oma's en opa's lekker veel tijd voor. Als ik na een dag spreekuur met een blij gevoel weer terug naar huis ga word ik gelukkig ook met 3 tevreden gezichtjes begroet. Marit zegt dan heel wijs: "nu mogen opa en oma weer naar huis". Enige twijfel is er wel als ik na een bevalling of tussen de visites door thuis kom, maar ze hebben dan al snel in de gaten dat ik toch nog weg moet en de oma's en opa's gelukkig nog lekker even blijven "spelen".
Het is fijn om zorgeloos te kunnen gaan werken en te weten dat ze in goede handen zijn, BEDANKT oma's en opa's!

Esther.

2 Comments:

Blogger Maud & Floor said...

Hoi Marit, Jesper en Finn,

Wat leuk dat jullie nu ook een site hebben! Kan ik jullie lekker vaak zien. Mama leest de verhaaltjes voor zodat ik weet wat jullie allemaal doen.

En wat zijn opa's en oma's leuk en gezellig he. Ik vind het ook altijd super als ze op komen passen!

Gelukkig zien wij elkaar snel weer. Tot 13 augustus!

Knuffel, Maud.

30 juli, 2006 22:26

 
Anonymous Anoniem said...

He Marit, Jesper en Finn,

wat leuk deze site. We zullen hem vaak bekijken zodat we veel van jullie kunnen volgen.
De foto van jullie drieën vinden we erg leuk. Kunnen we die (digitaal) krijgen?

Wat goed van Jesper dat hij nu geen luier meer hoeft te dragen dat is wel lekker aan de billen (niet meer van die natte derrie die aan je kont blijft plakken) en het scheelt natuurlijk ook voor pappa en mamma (die hoeven het niet meer schoon te maken!)

groetjes en tot mails
Oom Tjerk

30 juli, 2006 23:01

 

Een reactie posten

<< Home