woensdag, december 27, 2006

Marit op de O.K.

Vanmorgen heeft Marit buisjes gekregen!
De dag begon al vroeg. Om 7;30 uur werden we verwacht bij de afdeling opname en dus om 6;00 uur opgestaan (2 wekkers gezet voor de zekerheid) om te douchen, Finn te voeden, Marit antibiotica te geven en aan te kleden. Van tevoren nog de temperatuur gemeten. Om 7;00 uur vertrokken we richting CWZ. Aldaar zaten nog 7 andere kinderen met hun ouders te wachten. De folder hadden we thuis al doorgelezen en ook hadden we met Marit geoefend (met het kapje uit mijn zuurstofkoffer) dat ging prima. Op een leuke manier kregen de kinderen nogmaals uitleg en werd alles gedemonstreerd op de ziekenhuisbeer. Marit was als tweede aan de beurt. Eerst hebben we allebei O.K. kleding aangekregen, erg charmant.
Bij het onder narcose brengen mocht ik aanwezig zijn. De ingreep duurde ongeveer 10 minuten. Daarna mocht ik naar de verkouverkamer, wachten tot ze weer wakker werd. Dat gebeurde heel rustig. Nadat ze weer haar eigen kleding aanhad konden we naar huis en dus zaten we om 10;00 uur weer in de auto. 's Middags ben ik met Marit naar Malden geweest en mocht ze een cadeautje uitzoeken. Ze heeft toen ook maar iets voor Jesper uitgezocht. De rest van de dag is ze erg lief geweest en vooral erg vrolijk, samen met Jesper. Nu maar afwachten of het resultaat ook zo goed is! Ze heeft zich vandaag in ieder geval als een grote meid gedragen, waar ik erg trots op ben!