maandag, september 18, 2006

De ziekenboeg

Sinds donderdagochtend heeft Finn geen koorts meer. Alleen 's middags kreeg hij over zijn hele lichaam uitslag. Hij heeft er absoluut geen last van en speelt vrolijk in de box. Vrijdagochtend naar het consultatiebureau geweest, ik had wel eerst gebeld of ik met Finn mocht komen aangezien ik het vermoeden had dat dit wel de 5de of 6de ziekte kon zijn. Aldaar bleek hij al weer bijna 8 kilo en wat betreft de ontwikkelingen loopt hij voor op schema. Hij heeft alleen geen vaccinatie gehad i.v.m. zijn virusinfectie, die krijgt hij nu volgende week.
Jesper moest ook weer voor controle en is nu bijna 13 kilo (blijft daarmee een mager knulletje). Kreeg allerlei opdrachtjes, die hij perfect uitvoerde. Aangezien hij het zo goed deed kreeg hij ook al wat testjes, die hij nu nog niet zou hoeven kunnen, maar dit zonder problemen deed. Silvia vindt hem een erg bijdehand mannetje wat ik natuurlijk alleen maar kan bevestigen. Voor ons ook fijn om te horen aangezien hij toch 6 weken te vroeg geboren is en geen optimale start heeft gehad.
Helaas begon 's middags mijn hoofdpijn, die ik al de hele week had, steeds erger te worden. De paracetamols hielpen niet meer en dus ook ik heb een antibioticakuur gekregen voor een voorhoofdholte ontsteking. Vanaf zaterdagochtend is de hoofdpijn weer te houden en kon ik weer wat opgeknapt de dienst in. Marit en Jesper bleven flink hoesten en dus maar een hoestdrankje gehaald. Zondagmiddag belde ik tijdens de vistes rijden door even naar Remco en bleek Marit met verhoging op de bank te liggen. Bij thuiskomst begon Marit over te geven en knapte daarna weer een beetje op. Ze heeft daarna gelukkig niet meer hoeven spugen en heeft na een uitgebreide douche de nacht lekker doorgeslapen. Vanmorgen is ze gewoon weer naar school gegaan, de vlekjes van Finn zijn al weer bijna weg en Jesper hoest nog wel, maar heeft streken voor twee en ik voel me ook weer prima. We wachten nu maar weer af wat er nog komen gaat.